Ce poate și ce nu poate face un specialist SEO

Publicat de pe 25 aprilie 2014

Ce poate și ce nu poate face un specialist SEO

Specialistul SEO nu este un magician. Este un expert care posedă o bună înțelegere a modului în care funcționează motoarele de căutare și care știe să optimizeze un site astfel încât acesta să apară cât mai sus în listele cu rezultate pentru anumite cuvinte cheie.

De cele mai multe ori, se apelează la un consultant SEO abia după ce răul a fost făcut, iar atunci este privit ca un supererou, care posedă acele cunoștințe oculte cu care poate controla mașinăria enigmatică numită Google. Lucrurile nu stau chiar așa și se cuvine să știm ce poate și ce nu poate face un consultant SEO profesionist și de bună credință.

Ce este un specialist SEO?

Sintagmele „Specialist SEO”, „Consultant SEO” sau „Expert SEO” toate desemnează acea personă capabilă să optimizeze un site, astfel încât acesta să ocupe poziții cât mai ridicate – primul loc, pe cât posibil – în rezultatele returnate de un motor de căutare, cum ar fi Google, atunci când cineva caută anumite informații – cuvintele cheie, cum le numesc specialiștii.

Ce poate și trebuie să facă un specialist SEO

Un expert SEO ar trebui:

• să ofere așteptări realiste

» SEO este un proces care ia timp, timp pe care un specialist SEO nu îl poate controla. Expertul are obligația să optimizeze un site, să înțeleagă piața, domeniul în care acționează, dar viteza cu care vor apărea rezultatele ține de algoritmul motoarelor de căutare.

» succesul nu poate fi garantat 100%, deși specialistul poate folosi tehnici corecte, care au funcționat în 99% din cazuri. Motoarele de căutare folosesc algoritmi complecși, care pot evalua diferit tehnici SEO identice. Pur și simplu, nu există scurtături, care să ofere rezultate solide pe termen lungMunca și perseverența rămân, în continuare, singurele metode sigure și eficiente pentru obținerea de rezultate durabile în SEO.

• să folosească tehnici agreate de motoarele de căutare (numite și white hat)

Ce nu vă poate promite un specialist SEO

O poziție pe prima pagină este un obiectiv, nu ceva garantat. Un expert în optimizarea pentru motoarele de căutare profesionist nu vă va promite niciodată că site-ul dvs. va ocupa o anumită poziție într-o anumită perioadă de timp, așa cum spuneam mai sus. Pur și simplu este imposibil de prognozat astfel de rezultate; poate, doar cei care se ocupă de alcătuirea și optimizarea algoritmului de funcționare a motorului de căutare Google ar putea face așa ceva.

Vine intrebarea legitimă „de ce aș plăti ceva ce nu sunt sigur dacă va funcționa?”. Acest mod de a gândi este perfect valabil când cumpărăm un ceas, de exemplu; nu este bun, îl returnăm și primim banii înapoi. Dar SEO este o formă de marketing, iar în advertising sau marketing, rezultatele nu sunt garantate 100%, fiindcă nimeni nu poate controla în totalitate cum vor reacționa publicul și motoarele de căutare, în cazul SEO. Publicitatea și marketingul presupun o anumită marjă de risc. Totuși, este garantat 100% că, fără SEO, nu aveți nici o șansă să ajungeți în primele poziții din căutările Google.