Content Writer – soluția pentru un site puternic și popular

Publicat de pe 17 iunie 2014

Content Writer – soluția pentru un site puternic și popular

Un website content writer (redactor web) este acel profesionist specializat în elaborarea și generarea de conținut pentru un site. De ce ar trebui să angajezi un astfel de specialist? Simplu – ca să vinzi. Un content writer profesionist știe să ofere cititorilor fix informația de care au nevoie, așa cum le place lor, iar vizitatori fericiți = potențiali clienți. Sună tentant, nu? Iată câteva motive pentru care ar trebui să îl cooptezi în echipa ta de marketing.

Un content writer este mai mult decât o persoană care scrie un text; este un specialist care trebuie să stăpânească mai multe abilități:

  • trebuie să aibă noțiuni de copywriting. Altfel spus ar trebui să fie capabil să gândească asemenea unui copywriter – persoană care scrie texte cu caracter promoțional. Totuși, spre deosebire de un copywriter, un content writer pune accentul cu precădere pe caracterul informativ și mai puțin pe latura publicitară, care, totuși, nu trebuie ignorată.
  • trebuie să stăpânească tehnicile de optimizare pentru motoarele de căutare – specialist SEO.
  • trebuie să cunoască foarte bine domeniul despre care scrie, adică afacerea ta.
  • trebuie să înțeleagă particularitățile publicului căruia i se adresează, respectiv pe clienții tăi.

Responsabilitățile unui content writer

  • Un content writer trebuie să stăpânească foarte bine limba română; să cunoască toate subtilitățile gramaticii limbii române, dar să aibă și un vocabular bogat, care îl va ajuta în optimizarea SEO de tip on page.
  • Specialistul în generarea de conținut trebuie să analizeze cuvintele cheie care îi vor servi ca obiectiv în cadrul campaniei de promovare SEO, respectiv în procesul de generare a conținutului. Altfel spus trebuie să știe cum să aleagă acele cuvinte cheie relevante unui site, care aduc trafic.
  • Content writer-ul trebuie să scrie articole optimizate SEO pentru acele cuvinte cheie. În același timp, articolele trebuie atât să informeze cititorul, dar și să promoveze compania ori să îi convingă pe vizitatori să cumpere un anumit produs.
  • Un specialist responsabil cu elaborarea de conținut trebuie să creeze conținut care să îi încurajeze, să îi tenteze pe vizitatori să stea cât mai mult pe site. În general, cu cât un vizitator petrece mai mult timp pe un site, cu atât este mai probabil să devină client.
  •  Un web content writer trebuie să ofere cititorilor acces rapid la informație, să îi ajute să găsească ceea ce caută rapid și ușor.

De ce ai angaja un content writer?

Aproape oricine știe să scrie un text de măcar o jumătate de pagină, dar nu toată lumea o face cum trebuie. Așadar, spre deosebire de restul lumii, un content writer:

  • știe să sorteze informația. Este foarte multă informație inutilă, balast, în orice domeniu, iar un content writer profesionist reușește să ofere doar ceea ce este important pentru cititorii tăi.
  • știe să sistematizeze informația, să o ierarhizeze.
  • știe să prezinte lucruri complicate într-un mod atrăgător și pe înțelesul tutor. Un cititor trebuie să priceapă ceea ce citește la prima lectură; un text care respectă această exigență nu este rodul întâmplării, ci al studiului aplicat în ani de experiență de redactare.
  • știe să scrie la comandă, pe orice subiect.
  • poate să respecte termene.

Acestea sunt doar câteva motive pentru care ar trebui să apelezi la serviciile unui content writer; este un profesionist, iar în business-ul tău nu ar trebui să fie loc pentru amatori. Imaginează-ți că o pagină a site-ului tău ajunge, din întâmplare, să aibă mult trafic, însă oferă vizitatorilor un text greoi, cu care nimeni nu are chef și timp să își bată capul ca să îl citească, ba mai are și ceva erori gramaticale; un content writer profesionist te scutește de acest risc.

În concluzie

Așadar, webmaster content writer-ul este acel specialist în generare de conținut, un tehnician al informației, care oferă informație unică, de bună calitate și utilă cititorilor prezentată într-o formă atractivă și ușor accesibilă. Importanța acordată informației îl diferențiază de un copywriter, care urmărește să promoveze și să vândă un produs.

De asemenea, trăim în era motoarelor de căutare în care Google este tiranul; deci un specialist care știe să optimizeze un site în așa fel încât să apară cât mai sus în motoarele de căutare este cu siguranță cea mai bună investiție pe termen lung la capitorul publicitate.