Conținutul – esențial în optimizarea SEO

Publicat de pe 9 mai 2014

Conținutul – esențial în optimizarea SEO

„Content is king” („conținutul este rege”) a fost mereu sloganul experților în optimizarea SEO (optimizarea pentru motoarele de căutare). Se pare că specialiștii SEO au în continuare dreptate, dacă dăm crezare celor spuse de șeful departamentului antispam din cadrul Google, Matt Cutts, într-un film recent.

Matt Cutts aduce încă o dată în discuție importanța conținutului de bună calitate pentru optimizarea SEO și promovarea unui site. El punctează acest lucru printr-un filmuleț în care apare un cap vorbitor, fără corp.

Dacă secțiunea head a unui document are un rol foarte important, ceea ce se găsește în corpul articolului – adică între etichetele (tags) <body> </body> – prezintă o însemnătate cel puțin la fel de mare, din punct de vedere SEO. Motivul este acela că algoritmul Google tratează conținutul din body ca element cheie, în funcție de care site-urile sunt penalizate, când acesta este duplicat sau de slabă calitate.

Secțiunea head poate conține eticheta (tag) description, etichetele meta (meta tags), lucruri de genul acesta. Dacă vrei să pui diverse chestii în head, este foarte bine, ai grijă să fie unic, nu adăuga conținut duplicat, dar ce se află în corpul articolului poate face diferența, în egală măsură.”, susține Matt Cutts. „Dacă nu ai textul, cuvintele care vor corespunde cu adevărat paginii, atunci ne va fi dificil să oferim acea pagină utilizatorilor” mai adaugă Cutts.

O pagină de internet obișnuită – un document Html – conține două secțiuni principale: <head> </head> și <body> </body>. Mai jos, este o schiță extrem de simplificată a unei pagini de internet.

<html>
<head>
<title> </title>
<meta name=”description” content=””>
<meta name=”keywords” content=””>
</head>
<body>
</body>
</html>

De obicei, între etichetele <head> </head> sunt plasate, printre altele, eticheta <title> și etichete <meta> precum description și keywords care sunt vizibile motoarelor de căutare, sau când vedem codul sursă al articolului; oricum, aceste informații nu apar la o lectură, vizionare obișnuită, fiindcă sunt destinate motoarelor de căutare.

  • eticheta <title> este titlul paginii, care dă numele ferestrei în care apare pagina respectivă. De asemenea, titlul din cadrul etichetei title apare și în rezultatele generate de motoarele de căutare.
  • eticheta <meta name=”description” content=”descriere scurtă a paginii web”> este o descriere succintă a paginii, a subiectului acesteia.
  • eticheta <meta name=”keywords” content=”cuvânt cheie 1, cuvânt cheie 2 etc.”> conține cuvintele cheie pe care autorul le consideră relevante pentru pagina pe care a scris-o. Majoritatea motoarelor de căutare, printre care și Google, nu mai acordă vreo importanță cuvintelor cheie, deci menționarea lor este opțională.

Așadar, acestea etichete sau tag-uri sunt foarte utile web master-ilor, care pot oferi prin intermediul lor informații importante motoarelor de căutare, dar sunt mai puțin utile cititorilor.

Între etichetele <body> </body> este secțiunea vizibilă citititorilor, articolul propriu-zis, de care vorbea Matt Cutts.

În concluzie, conținutul, informația propriu-zisă, este foarte importantă. O atenție excesivă acordată elementelor din antetul articolului, ne poate face să uităm că rolul nostru este să oferim cititorilor conținut de bună calitate, să îi răsplătim cu informații utile pentru timpul pe care ni l-au acordat citindu-ne articolul.