„HotSeat – atelierul de online” ediția din 12 iunie 2014

Publicat de pe 13 iunie 2014

„HotSeat – atelierul de online” ediția din 12 iunie 2014

Mai întâi de toate, avertizez că voi fi subiectiv, cât se poate de subiectiv. Ca specialist SEO – cum îmi place mie să mă consider – nu aveam cum să ratez acest eveniment; și bine am făcut.

Ce este „HotSeat”

Pentru cei care aud prima dată de HotSeat, voi face o prezentare succintă. Este vorba de un eveniment dedicat  atât antreprenorilor ale căror afaceri au legătură cu mediul online, cât și profesioniștilor specializați în marketingul online.

Mai exact, sunt evenimente în cadrul cărora specialiști în SEO, Design, Development, PPC și Social Media stau pe „HotSeats” și auditează un site; este un prilej cu care aceștia oferă informaţii, sfaturi, sugestii de îmbunătăţire a site-ului respectiv.

Ce s-a întâmplat

Ediţia de ieri a debutat cu analiza unui magazin online care comercializează mobilă. M-am bucurat să aflu că este un lucru bun că firma respectivă folosea PrestaShop – este ceva ce am utilizat și eu, mi-a plăcut și l-am tot recomandat; deci a fost confirmarea unor specialiști că fac un lucru bun.

După o pauză de 15 minute, a urmat secțiunea de întrebări și răspunsuri, ocazie cu care am aflat, printre altele, că există domenii de țări, pe care Google le consideră domenii universale, ceva de genul .tv, .fm. Bine de știut.

La final, a fost un atelier de e-mail marketing, util pentru cine este interesat de această formă de promovare.

Cu ce am plecat acasă

Din capul locului, recunosc, sincer, că mi-a plăcut că este gratis. Nu sunt chiar amator de chilipiruri, dar orice economie contează. Evident, m-am dus pentru SEO şi Content Marketing, în principal, dar și pentru networking.

SEO – am avut ca obiectiv principal să aflu cum gândește un profesionist în domeniu. Am citit foarte mult, am fost la cursuri şi sunt la curent cam cu tot ce mişcă în acest domeniu, însă SEO a fost la nivel de hobby pentru mine o bună bucată de vreme. Iată de ce m-a interesat foarte tare să văd cum procedează efectiv o persoană care își câștigă pâinea cu așa ceva. În consecinţă, am fost foarte bucuros să văd, aplicat, cum se face un audit SEO.

A fost şi un prilej de autoevaluare şi am fost încântat să constat că ştiam lucrurile prezentate. Totuşi, am aflat şi ceva nou – în curând va fi și un update Penguin; nu se putea să rămână Panda singur…

Social Media Marketing – am aflat că ceea ce distribui pe rețelele de socializare trebuie să spună o poveste; „Mâna întinsă care nu spune o poveste nu primeşte pomană!” era o replică celebră dintr-un film celebru. Așa este, toți tânjim după povești, fie în cuvinte, imagini etc.

Dacă, însă, avem ghinionul să fim lipsiți de talentul de povestitor, putem încerca să stârnim emoții, reacții cu ceea ce publicăm pe rețelele de socializare. Conținutul trebuie să creeze experiențe în mintea cititorului, experiențe care

  • make me smarter
  • inspire me
  • make me laugh
  • make me act

PPC – am aflat că poți testa de unul singur până la un punct, dar apoi cel mai bine este să apelezi la un profesionist. Când am văzut de câte detalii trebuie să ții cont, câte strategii, tehnici trebuie să cunoști ca să nu rămâi cu buzunarele goale și fără comenzi, eu cred că aș apela încă de la început la un specialist în acest domeniu. Sunt lucruri logice și de bun simț, dar sunt atât de multe… În plus, orice greșeală, chiar costă.

Design – am aflat că folosirea diacriticelor crește șansele ca site-ul să fie plăcut de cititori, fiindcă îl fac mai ușor de citit. Este ceva care m-a încântat teribil, fiindcă eu am militat mereu pentru folosirea lor, e drept, mai mult din respect pentru limba română.

A fost și momentul unei revelații – eu mă credeam și designer; după evenimentul de ieri, am încetat să mai fac acest lucru. Faptul că știu Html & CSS și ceva Photoshop nu este suficient ca să port și pălăria de web designer. Deci, am plecat cu o imagine mai clară despre mine însumi.

Development – pentru mine, a fost nivel tehnic destul de ridicat; nu aș putea spune că nu am înțeles nimic, dar mi-a întărit ideea că un specialist este absolut necesar, dacă vrei să ai un site solid, sigur și rapid.

Impresia generală

Rândurile de mai sus nu au cum să acopere întreg evenimentul. După cum spuneam, am fost subiectiv, am vorbit cu precădere despre ce m-a interesat; evenimentul are însă câte un specialist pentru fiecare segment important al marketingului online, deci oricine poate găsi ceva util, pe felia lui.

Impresia generală este foarte bună. Pot spune că cei 5 specialiști sunt:

  • pasionați de ceea ce fac
  • la curent cu tot ce este nou în domeniile lor
  • foarte generoși și dornici să ajute și să ofere informații

Voi mai merge la edițiile viitoare? Mai mult ca sigur că da. Aici este link-ul evenimentului HotSeat.