5 motive ca să angajezi un SEO Copywriter

Publicat de pe 12 iunie 2014

5 motive ca să angajezi un SEO Copywriter

De ce ai avea nevoie de SEO copywriter? Simplu – ca să vinzi și ca să obții cea mai bună promovare a afacerii tale în mediul online. Un copywriter SEO profesionist știe să transforme un simplu vizitator într-un client plătitor.

Vei spune că oricine poate scrie un text; până la urmă, aproape toată lumea are 8 clase terminate, cei mai mulţi şi liceul. Perfect adevărat, însă nu oricine poate scrie o reclamă care să îi convingă pe cititori să devină clienţi. Persoana capabilă să realizeze acest lucru se numeşte copywriter. Aşadar, un copywriter este un specialist în crearea de materiale publicitare, în general scrise. Un SEO copywriter poate, însă, mai mult decât atât – el știe să creeze un text care să îndeplinească simultan două condiții capitale:

  1. Să vândă – adică să fie o reclamă bine făcută.
  2. Să fie agreat de către motoarele de căutare, adică să fie optimizat SEO.

Ce trebuie să știe un SEO copywriter

Un specialist în redactarea de conținut promoțional optimizat pentru motoarele de căutare trebuie să aibă multe abilități. Așadar, un SEO copywriter trebuie:

  • să stăpânească foarte bine limba română. Nimeni nu vrea să îi apară numele firmei într-un text scris cu erori gramaticale. Dar gramatica nu este totul – un SEO copywriter trebuie să iubească scrisul; este un domeniu în care creația joacă un rol foarte important și nimeni nu poate fi cu adevărat creativ într-un domeniu pe care îl detestă.
  • să cunoască foarte bine tehnicile de optimizare SEO. Este vorba atât de cele on page – optimizarea conținutului, dar și off page – promovarea site-ului pentru atragerea de link-uri către website-ul de promovat.
  • să știe să se documenteze. De cele mai multe ori, un copywriter SEO nu va fi expert în domeniul afacerii tale la început; dar trebuie să devină. Ca să poate scrie texte de bună calitate, un astfel de expert trebuie să poată găsi surse de informații credibile, de bună calitate care îl vor ajuta să creeze materiale care vor fi utile cititorilor, le vor câștiga încrederea și îi vor convinge să cumpere.
  • să înțeleagă psihologia clientului. Un SEO copywriter scrie ca să vândă ceva, așa că abilitatea, capacitatea de înțelege piața căreia i se adresează este foarte importantă când vine vorba de conversii. Un text bine scris și optimizat SEO poate aduce cititori pe site, dar îi va convinge să cumpere doar știe cum să se adreseze nevoilor, dorințelor, temerilor, punctelor sensibile pe care cititorii le au; altfel spus, un copywriter SEO trebuie să înțeleagă psihologia clienţilor care îi vor citi materialele.

De ce să aplezi la serviciile unui SEO copywriter

  • primul motiv ca să apelezi la un SEO copywriter este acela că vei economisi timp și bani. Pe termen mediu și lung, investițiile într-o persoană capabilă să scrie texte promoționale optimizate pentru motoarele de căutare se vor amortiza.
  • îți vei impresiona clienții. SEO + copywriting = cea mai explozivă combinație, care ar putea propulsa afacerea ta. Imaginează-ți un text care apare sus în paginile generate de motoarele de căutare, plus un text promoțional bine scris. Altfel spus, vei avea parte de mulți cititori, aduși pe site-ul tău prin tehnicile SEO, dintre care mulți vor deveni cumpărători grație textului promoțional. Ce poate fi mai puternic de atât?
  • conținutul tău va fi realizat de un profesionist și va avea un nivel profesional. Toată lumea știe să scrie, însă doar un SEO copywriter știe să scrie texte care să fie agreate de motoarele de căutare, dar și să genereze vânzări .

Concluzie

După cum spuneam mai sus, un SEO copywriter este un specialist complex, care stăpânește foarte multe tehnici de marketing. Este expertul cu care oricine ar trebui măcar să se consulte înainte să publice un cuvânt pe internet.

Partea sumbră a internetului este aceea că un site făcut incorect, cu materiale scrise stângaci nu va putea fi optimizat decât foarte greu; uneori chiar deloc. Un text așa zis de promovoare, redactat de un amator și publicat pe un site partener va fi foarte greu, dacă nu imposibil să fie șters sau înlăturat, cu trecerea timpului; practic, ce este publicat pe internet este făcut să dăinuie.

Iată de ce este vital să pătrunzi în acest mediu – plin de oportunități, dar și de riscuri – cu dreptul, adică să apelezi la un SEO copywriter – specialistul în redactarea de materiale promoționale optimizate pentru motoarele de căutare.