Servicii SEO în 2014 – ce trebuie să ofere specialiştii SEO în 2014

Publicat de pe 29 mai 2014

Servicii SEO în 2014 – ce trebuie să ofere specialiştii SEO în 2014

Domeniul optimizării pentru motoarele de căutare (SEO) este foarte dinamic. Client fiind, este foarte important să știi cât de actuale sunt ofertele de servicii SEO ale specialiștilor în optimizarea pentru motoarele de căutare, fie că ești în căutarea unui expert SEO, fie că deja lucrezi cu un astfel de specialist. 

Afacerea ta, respectiv site-ul afacerii tale este mult prea important ca să îl lași pe mâna cuiva care nu este la curent cu noutățile din SEO. Schimbările care au afectat lumea SEO în acest an merg în câteva direcții de care ar trebuie să țină cont toți specialiștii în domeniu. Ca să fie în pas cu ultimele actualizări din 2014:

  • Serviciile SEO trebuie ofere crearea de conținut unic și de calitate

Conținutul de calitate este mai important ca niciodată. Optimizarea on page începe să conteze tot mai mult în evaluarea operată de motoarele de căutare. Un articol slab, dar intens promovat în directoare și alte surese de link-uri de la site-uri îndoielnice are șanse tot mai puține să ajungă în primele poziții. Așadar, serviciile de optimizare pentru motoarele de căutare oferite de specialiști trebuie să acorde o importanță foarte mare generării de conținut de calitate – articole, imagini, filme etc. care să ofere informții utile cititorilor.

  • Pachetele de servicii SEO trebie să conțină strategii de content marketing

Content marketing este noul link-building! Bine, poate că este puțin cam radicală remarca, însă conține foarte mult adevăr. Să lămurim mai întâi ce înseamnă cele două noțiuni:

  • link building – cuprinde tehnicile și strategiile prin care atragem link-uri către site-ul propriu în scopul îmbunătățirii prezenței acestuia în rezultatele oferite de motoarele de căutare. Aceste tehnici implică analiza cuvintelor cheie pentru a stabili ce anume țintim, descoperirea surselor referitoare la cuvintele cheie respective (sau identificarea site-urilor care oferă link-uri către site-urile concurente) și apoi contactarea acestor site-uri surse pentru a obține link-uri către pagina proprie.
  • content marketing – reprezintă crearea de conținut cu scopul de a determina clienții să meargă într-o anumită direcție. Acest proces presupune să:
    • construim imaginea clienților, să aflăm cine este audiența la care vrem să ajungem, cine sunt oamenii din acest grup de audiență
    • să aflăm ce anume folosesc clienții ca să aibă acces la conținut, ca să comunice, ca să influențeze și să fie influențați și ca să descopere lucruri noi cum ar fi produse, servicii etc.
    • să creăm conținutul adecvat dorințelor și așteptărilor clienților
    • să distribuim conținutul în mediile preferate ale clienților pentru a-i ajuta să ia o decizie de achiziție.

Așadar, promovarea conținutului devine tot mai importantă și trebuie neapărat să apară în ofertele de servicii SEO. Procedeul este relativ simplu:

Conținutul de bună calitate promovat unde și când trebuie (content marketing) va atrage link-uri de calitate către site-ul propriu (link-building)

În campaniile de promovare rețelele de socializare devin tot mai importante ca surse și mijloace de comunicare a informațiilor. În consecință, SEO, practic, a deveniti de neconceput fără promovarea conținutului pe Facebook, Google+ sau Twitter, ca să vorbim doar de câteva dintre mediile sociale.

Deci, cei care oferă servicii SEO trebuie să vadă dincolo de link-building; trebuie să pună accent pe promovarea conținutului, în primul rând prin intermediul rețelelor de socializare, iar aici avem nevoie de o abordare de tip content marketing.

  • Ofertele de servicii SEO trebuie să asigure soluții de optimizare pentru dispozitivele mobile

Tot mai mulți oameni navighează pe Internet cu ajutorul dispozitivelor mobile. În consecință, trebuie să ai un site optimizat inclusiv pentru aceste aparate. În principal, este vorba de viteza de încărcare a site-ului, un element foarte important când navigăm de pe smartphone, de exemplu. De altfel, Google a recunoscut oficial că viteza cu care se încarcă o pagină este unul dintre factorii importanți de care ține seama în generarea rezultatelor. Altfel spus, cu cât un site, o pagină se încarcă mai rapid, cu atât va fi mai sus în pagina cu rezultate.

În concluzie, optimizarea vitezei de încărcare a paginilor, dar și a modului în care site-ul apare pe un ecran de smartphone, trebuie să facă parte din pachetul de servicii SEO oferite de specialiști începând cu acest an.

  • Cei care oferă servicii SEO trebuie trebuie să ştie că Google ne „înțelege” tot mai bine

O formă de „optimizare” SEO veche presupunea repetarea, uneori de-a dreptul enervantă, a unor cuvinte cheie în speranța că pagina astfel optimizată va fi cât mai sus în rezultatele generate de Google. Lucrurile s-au schimbat – această tehnică a devenit SPAM, adică nerecomandată; evident, dacă se depășește măsura.

Începând cu acest an, Google a devenit mult mai capabil să „înțeleagă” ce este întrebat, să priceapă limbajul natural. Nu înseamnă că trebuie să neglijăm cuvintele cheie şi ne depărtăm de la subiect – dimpotrivă; chiar dacă țintim anumite cuvinte cheie, putem să folosim un vocabular și o exprimare liberă, variată, fiindcă Google va înțelege la ce ne referim. Motorul de căutare este capabil de conexiuni complexe, care îi permit să facă asocieri de noțiuni și să returneze rezultate tot mai relevante la căutările internauților. Din nou, mare atenție trebuie acoradată serviciilor de copywriting din ofertele de optimizare SEO.