Despre mine

Despre mine

Mă numesc Marius Bujor și sunt specialist SEO, sau expert în optimizarea pentru motoarele de căutare. Călătoria în acest domeniu minunat – SEO – a început într-o zi frumoasă de toamnă timpurie din 2008, când mi-am făcut primul site, care folosea WordPress.

Sunt jurnalist, adică profesionist în generarea de conținut de calitate, ca formație (studii de profil, specializări ulterioare și experiență). Am debutat ca ziarist în 2000 și mărturisesc că am avut norocul să experimentez toate formele de presă: scrisă, radio, TV – am fost redactor de televiziune (știri și nu numai) mai bine de 10 ani. Fiecare dintre ele m-a fascinat, însă adevărata pasiune mi-am descoperit-o în 2008 ca jurnalist online – era începutul unei mari transformări în cariera mea.

De la jurnalism la SEO

Pasiunea pentru informație, scris, public, mass-media, pentru comunicare la modul general, m-au îndreptat spre zona online; cred că viitorul mass-media este online. Uitându-mă în urmă, pot spune că principiile SEO m-au ajutat să fiu un jurnalist mai bun, să concep materiale mult mai bune, mai clare – până la urmă, esența SEO este RELEVANȚA, fie că este vorba de SEO on page (redactarea textului) sau SEO off page (atragerea de link-uri către site-ul propriu); un articol agreat de motoarele de căutare trebuie:

  • să trateze un anumit subiect – sau anumite cuvinte cheie
  • să aibă o dimensiune rezonabilă
  • să aibă un stil plăcut, îngrijit, cu un vocabular bogat, să conțină sinonime, termeni cât mai variați, fără repetarea obsesivă a unor cuvinte cheie în speranța că vom păcăli motoarele de căutare
  • să aibă o structură care să permită citirea textului cu ușurință (titlu, subtitluri, liste, paragrafe)
  • să fie original sau unic, să aducă ceva nou
  • să aibă o referință bibliografică (eventual), adică link-uri externe utile cititorilor care vor să afle mai mult despre subiectul tratat
  • să facă trimiteri spre alte articole proprii, care tratează subiecte conexe, respectiv link-uri interne

Acestea sunt exigențele unui articol bine scris, care va fi plăcut și de motoarele de căutare și de cititori; așa trebuie aplicate principiile SEO ale optimizării on page.

Urmează apoi, promovarea conținutului prin content marketing, social media marketing și link building – respectiv, SEO off page.

Mai mult decât un specialist SEO

De-a lungul timpului am urmat mai multe cursuri de SEO și promovare/marketing online – cu un interes aparte pentru promovarea folosind rețelele de socializare, ca strategie complementară tehnicilor SEO. M-au interesat însă și aspectele mai tehnice fiindcă un website rapid, cu un cod corect (valid W3C), va fi performant și din punct de vedere SEO. Sunt de părere că un specialist SEO trebuie să aibă o bună cunoaștere și a modului în care funcționează un site; de aceea am facut cursuri și am obținut și calificarea de web designer (certificat eliberat de Ministerul Muncii, cod COR 216613).

În final, vă invit să aruncați o privire peste portofoliul meu și să facem cunoștință. Sunt sigur că putem găsi împreună soluții pentru promovarea online a afacerii dvs., fiindcă cine nu este online, practic nu există, iar colaborarea cu un expert SEO vă va scuti de foarte mult timp pierdut și nu în ultimul rând, bani irosiți.

Portofoliu SEO

Mai jos sunt câteva dintre cele mai importante proiecte de care m-am ocupat în calitate de specialist SEO

  • Optimizare website-uri, link building, content maketing, content writing

888seats.com Revista22.roMarketsWorld.comScale-Model-Aircraft.com

  • SEO Copywriter

Link-uri către o parte din articolele de promovare concepute și redactate de mine